مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:24743 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

1- چرا ما مؤمنين و شيعيان به مالمان يعني : اين دنيا يمان فكر مي كنيم ؟
2- چرا ما شيعيان عادت كرده ايم به دروغ گفتن ؟
3- نمونه و الگوي مؤمنان غير از همسر فرعون چه كساني مي باشد ؟
هر كس دراين دنياست , چون محيط زندگي اوست مجبور است درباره آن و مسائل آن , موضوعاتي كه مجبور است با آنها سرو كار داشته باشد . فكر كند فكر كردن از بهترين كارهاست . اما تفكر افراطي روي بعضي مسائل بد است ؛ بويژه كه از مؤمنين و شيعيان باشد . هر گز نمي توان از مال و منال صرفنظر كرد و هرگز نمي توان به آن ارزش كامل بخشيد . بلكه همواره بايد بدانيم اين اموال اموالي است كه خداوند از طرق مختلف حتي با كار و زحمت خود ما به ما رساند است .آنچه مهم است اينست كه گرفتار مال اندوزي و مال پروري در راه آرزوهاي غلط نشويم . حضرت علي« عليه السلام » از ثروتمند ترين مردان روزگار خويش بود ولي تمام آن ثروت را در راه دين خدا بكار مي گرفت بطوريكه خودش مانند فقير ترين مردم مي خورد و مي نوشيد و زندگي مي كرد .
اما درغگويي از خرابي ايمان است «از امام باقر «عليه السلام »
« وسائل الشيعه , ج 2 , ص 233 »
و دروغگويي از نشانه هاي منافق است.
« از پيامبر « صلي الله عليه واله » مستدرك الوسائل , ج 2 , ص 10 »
و به قول امام علي« عليه السلام » بنده مزه ايمان را نمي چشد تا اينكه دروغ را چه شوخي باشد چه جدي ترك نمايد .
« وسائل الشيعه , ج 2 , ص 234 »
آري , دروغگويي نشانه يك شخصيت ضعيف ورشد نيافته است . هنگاميكه ما به واقعيت و رفتار واقعي و زيبائي صداقت بي توجه باشيم و درباره آنها فكر نكنيم و نينديشم كه دروغ گفتن با ذات صادقانه قلب ما در تضاد است , دروغ را جدي نمي گيريم و دروغ گفتن را عادي مي شماريم . هر گاه براي ادب و شخصيت خويش ارزش قائل باشيم و هر گاه درهر رفتارمان صداقت را در نظر داشته باشم محال است كه دروغ بگوئيم .
و زنان زيادي هستند كه الگوي جهاني مي باشند . حضرت فاطمه زهرا« سلام الله عليها » زني است كه تنها براي بانوان بلكه براي تمام مردان نيز الگوي جامع شخصيت انساني هستند .
حضرت مريم « عليه السلام » مادر عيسي «عليه السلام » ازجمله زنان معروف الگو است اگر چه مسيحيان هر گز مرام آن حضرت را نشناخته اند كه به او اقتدا كنند و اين مسيحيت كه آلان رايج است صرفا دست ساخته قرنها در كليساها وبدست كشيشان منحرف مي باشد .
حضرت زينب« سلام عليها» كه نياز به شناخت واقعا بيشتري دارد او يك فقيه كامل بوده است در عبادت سر آمده بوده و همين بس كه او زينب كربلاي امام حسين « عليه السلام » است .
حضرت خديجه «سلام الله عليها » همسر پيامبر اسلام ازنمونه هاي عالي انساني است زن ثروتمند ي كه ثروتش را به پاي دين و مرام و اخلاق پيامبر «صلي الله عليه واله » نثار كرد و در انبوه سختيهاي صدر اسلام از دنيا رفت . بسياري ديگر كه واقعا شمارشان خيلي زياد است .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.